اوکراینی‌ها فهرست بلندبالایی از کمک‌های نظامی و فناوری درخواستی خود را روز چهارشنبه (امروز) به دولت ایالات متحده ارائه کرده‌اند.

پهپاد

به گزارش همشهری آنلاین و به نقل از شبکه خبری سی‌ان‌ان، دو منبع آگاه به امر گفتند که فهرست بر اساس سطوح ضرورت، از نیازهای فوری تا اولویت پایین، سازماندهی شده است.

بخش اولویت اصلی عبارتند از: سامانه‌های ضدهوایی از جمله موشک‌ها و پرتابگرهای ضدهوایی  S300 و استینگر، سلاح‌های ضد تانک، از جمله جاولین‌های ساخت آمریکا، انواع مهمات توپخانه، هواپیما، خودروهای زرهی و بالگرد.

این لیست همچنین شامل پهپادهای بسیار پیشرفته ایالات متحده به نام سیستم‌های سوئیچ تیغه است که می‌توانند از راه دور هدایت شده و اهداف را کیلومترها دورتر موورد هدق قرار دهند.

این سلاح‌ها پس از مشورت اوکراینی‌ها با شرکای کنگره به فهرست اضافه کردند. اگر ایالات متحده چنین سلاح‌هایی را به آنها بدهد، باید برای سربازان اوکراینی کلاس‌های آموزشی آن را نیز برگزار کند، اگرچه گفته شده است که چنین کاری می‌تواند از راه دور نیز انجام شود.

فراتر از تسلیحات، سایر درخواست‌های اوکراین نیز عبارتند از: ایستگاه‌های رادار، کنترل خودکار سیستم‌های ضد هوایی، رادیو، کیت‌های پزشکی و جلیقه‌های ضدگلوله.

نکته کلیدی این است که اوکراینی‌ها به سیستم‌های ارتباطی امنی نیاز دارند که روس‌ها نتوانند وارد آن شوند. مقامات گفتند که ایالات متحده پیش‌تر این نوع فناوری ارتباطی را در اختیار اوکراین قرار داده و آماده است تا آن را بیشتر کند.

کد خبر 664812

برچسب‌ها

پر بیننده‌ترین اخبار روسیه‌ و قفقاز

دیدگاه خوانندگان امروز

پر بیننده‌ترین خبر امروز

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.
captcha